Ağva gezisi

Ağva’ya gitmeden önce arkadaşlarım bol bol anlatırdı virajları çok diye.

Virajlarını ve 2 saat sürecek yolculuğunu bilerek pazar sabahı 6’da kalktık.

Eylül’ün maması, termosu, kıyafetleri, hazırlanmak derken saat bir anda 7 oldu.

Ezgi mina, anne ve babasıyla geziye gideceğimiz için çıkmadan haber verdik ve pendik’te ezgi minanın evinde 7:30’da buluştuk. Ezgi minayı hazırlamak, hazırlanmak derken ağva yolculuğuna 8’de çıkabildik.

Ağva’da ilk hedefimiz göksu nehrinde güzelce bir kahvaltı yapmak. Şileye kadar yollar çok güzel, yaklaşık 1 saatte şileye varıyoruz ve durmadan ağvaya devam ediyoruz.

Zorlu virajlı yollar şilenin bitiminde başlıyor.

Arabada 2 bebek olduğundan ve yavaş gittiiğimizden yol şileden sonra yaklaşık 1 saat sürüyor.

Ağva girişinde göksu nehrinde 5-6 tane kahvaltı edilecek mekan mevcut, hepsi kalite olarak birbirine yakın yerler.

Foursquare’deki yorumlarını beğendiğimizden “ağva el rio motel” e kahvaltı yapmak için giriş yapıyoruz.

(Göksu nehri – Ağva)

Ağva el rio motel yorumlardaki gibi gayet hoş bir yerdi ve kuş sesleri arasında güzelce açık büfe kahvaltımızı yaptık.

İnsan istanbul’daki şehir karmaşasından sonra bu tip yerlere gelince inanılmaz mutlu oluyor.

(Eylül ve kedi)

Kahvaltımızı yaptıktan sonra 2. hedefimiz butik bir merkezi olan ağvayı gezmekti. Ağva nedense bana bir büyük ada havası verdi, evleri olsun gölü olsun.

Düşük katlı evleri olsun, tertemiz denizi olsun, denizde gördüğümüz yunuslar olsun, ağva halkının iyimserliği olsun, çok sevdik ağvayı.

(Ağva sahil)

Ağva sahili gezdikten sonra şile ve riva denizinin hiç de gidilesi olmadığına karar verdik. Burada temizliğiyle bir akdeniz havası var.

Ağva merkezi ve sahili gezdikten sonra 3. hedefimiz olan kilimli koyuna gidiyoruz.

Kilimli koyu biraz kelebekler vadisi’ne benziyor. Burada sahil kumsal değil taş.

(Kilimli koyu – Ağva)

Dikkatinizi çektikse 2 aylık Ezgi mina da objektife yakalandı 🙂

Biz 2 bebek olduğundan kilimli koyundaki güzel yerlere çıkamadık, ama emin oldun bu fotodan çok daha fazlası mevcut.

Burayı da gezip ağva gezisini bitiriyoruz.

Kısa öneriler:

Ağvaya sabah erken çıkılmalı,

Virajlı yollarda aileniz için yavaş gidilmeli,

Göksu nehrinde kahvaltı yapılmalı,

Denize şile ve riva yerine ağva veya kilimli koyunda girilmeli.